In the ghetto

Nu är jag verkligen här. Herregud, känslorna som infann sig när planet gick ner för landning och New Yorks skyline uppenbarade sig....darrande underläpp och tårar i ögonen. Fick behärska mig haha Lycka! Jag kan inte förstå att jag är här! Och det fantastiska/läskiga är att det känns som att jag kommit hem...

Så rent praktiskt, vad händer? Jo, efter en seg flygresa med helt ok veganmat landade jag på Newark, New Jersey. Köade en bra stund för att komma igenom passkontrollen, jag var oväntat lugn faktiskt, jag hade ju ändå mina papper i ordning och USA gillar mest att skrämmas, när det väl kommer till kritan så är det inte så mycket krångligheter trots allt. En bussresa och jag hoppade av mitt på Times Square ( med ett gigantiskt leende på läpparna trots toktung väska). Btw, det är varmt här! Ca 27 grader idag! Lyckades få tag på en yellow cab som körde mig till Harlem. In the ghetto! Nä, inte så farligt faktiskt (men det är ju en riktigt bra Elvislåt). När jag kliver ur bilen möts jag av min fina Johanna, åh, det är underbart att få vara här med henne! Går ut direkt och köper lite kinamat (take away i pappersförpackningar såklart) och Johanna hade förberett med välkomstvin. Ungefär där är vi nu. Lyssnar på Empire State of mind, ahhh life is good!

Kommer nog vara i ett lyckorus ett par dar, eller kanske veckor!

Tidsskillnaden börjar ta ut sin rätt. Kan knappt vänta på att få vakna upp imon! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: chep

AAAAAAAAAA är väl mest det jag har att säga hihi.

Lev livet!

2010-08-27 @ 09:11:35
Postat av: Martina

Gud vad kul! Kommer följa din blogg och din resa!

2010-08-27 @ 09:27:22
Postat av: Pia

Aaaah, jag förstår precis känslan! Så himla härligt att vara DÄR! :)



Hur ska du bo nu då du är där? När börjar skolan?



Ha så kul o njut allt dy kan! Kram

2010-08-27 @ 12:24:17
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: tinka woodsmoke

Du är där!!!! :) :) :)

2010-08-27 @ 12:26:11
Postat av: Linnéa

Är så glad för din skull!! Lovar att läsa din blogg varje dag!:) kramar

2010-08-28 @ 09:14:03
Postat av: Carro

Söta ni är!

Jag börjar skolan den 6:e Pia så lite semester först :D Ska flytta till lower east side efter helgen med johanna och en tjej till :)

2010-08-29 @ 02:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0