NY-runt på en dag.

Vaknade 5 igår, smått förvirrad av tidskillnaden. När Johanna vaknat tog vi oss ut för en frukost på Starbucks (inte så veganvänligt tyvärr, men sojamjölk har dom). Sen var det dags att uppleva denna underbara stad och första målet var självklart; Central Park. Det var ett kärleksfullt återseende! Efter att ha hängt där ett tag kände jag ett sug efter Times Square, så från lugnet till kaoset. Men jag gillar både och!



Tog tunnelbanan ner till Union Square där jag visste att det skulle finnas ett matstånd med veganmat, Body and Soul hette det. Köpte nån form av kall pirog med tofu. Borde ju ha nån form av betygskala....hmm, 1-5 kanske. Den här maten får en 3:a.


Min vän Emma från Skellefte har också nyss anlänt till NY (ska vara här ett å!r) så jag mötte upp med henne, gick till Starbucks (dom kommer tjäna cash på mig...) och sen till Central Park. Ah, sånt liv man lever! :D Vi gick sen och käkade med hennes pojkvän Christian och en vän till honom. Trevligt! En typisk sak med NY är hur lätt det är att möta nya människor, det är underbart!

Jag och Emma tog oss sedan till 14st för att kolla på joggingskor. Jag kom hem med ett par svinhöga pumps, hur gick det till...? Så jävla SATC haha


På vägen hem åkte jag lite för långt, lite lost och själv i Harlem på kvällen.... Bra jobbat Carro! Men det var lugnt (oroa dig inte mamma) gick en stund, en kille försökte ragga på mig. Jag försökte vara trevlig och bonda lite (man vill ju inte vara otrevlig in the ghetto), han gillade mitt hår och jag sa att det var lite afro...han tyckte nog att jag var lite konstig haha. Lyckades ta mig vidare utan att ha lämnat ut mitt nr. Sen var jag lite mer lost så jag tog en taxi och det visade sig att jag var nära hemma, men mina fötter hade gett upp på grund av skoskav så det var värt pengarna.

Är nöjd med att jag lyckats få in mycket NY på en dag. Sammanfattning: starbucks, central park, times square, nya människor, skor.

Tack ni fina människor som läser och kommenterar, det värmer!

Love!

Kommentarer
Postat av: Martina

Underbart att joggingskor blev festskor ;)Snygga!

2010-08-28 @ 19:32:42
Postat av: Anonym

Åh åh åh, du är verkligen där nu! Och Starbucks känns väldigt NY, för att inte tala om dina sjukt snygga skor! Mycket party för pengarna. Och party var det på kåren igår, kickoff-fest för nollorna och jag var DJ. Blev mycket uppskattat, o jag fick ragg med hem, haha!



Saknar dig, tomt på nåt sätt, men jag ser Sex and the City för att få någon slags känsla.



Puss o kram

2010-08-28 @ 20:37:00
Postat av: Boel

Konstigt, mitt namn försvann i mitt inlägg, men det var alltså jag som skrev ovanstående!

2010-08-28 @ 20:37:51
Postat av: Johanna Pajsson

Låter helt underbart Carro! Allla erfarenheter är bra...en sån här resa ger dig en erfarenhet/minnen för livet. Jag är så impad av det du gör..verkligen!!! Glad i själen för din skull på riktigt! Love you Carro! Ta hand om dig och lev livet såsom livet ska levas! kärlek/johanna

2010-08-28 @ 21:31:56
Postat av: Pia

Underbart Carro!

Jag älskar ditt skoköp! :)

Och jag kan förstå precis hur det gick till. Har gjort det där själv några ggr... :)

2010-08-28 @ 22:10:35
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Eva-Karin

Åhhhh....jag önskar jag vore där. Det är ju helt sjukt underbart. Du och jag borde åka dit nån gång också, fan vad nice!

Puss på dig! Hälsa Johanna!

2010-08-29 @ 13:39:35
Postat av: Dennis

Hej Carro,

Såg att jag hade misslyckats med kommentar-delen på din blogg, hoppas det blev lättare att läsa dem nu efter en mindre ändring… ;)

2010-08-30 @ 01:23:49
Postat av: Annika

du tycks triva som fisken i have :D. Galet snygga skor där. Du kommer vara snygg i dom ;D



Kram

2010-08-30 @ 19:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0