Life is good.

Ja, vad ska man säga? Jag har det hur bra som helst, nästan lite overkligt. Får man ha så här roligt?

I lördags skulle jag hänga lite i central park. Det var mängder med folk och när jag strosat runt en stund så såg jag en folksamling och det visade sig att det var ett gäng streetdansare som uppträdde, galna sådana! Den stora finalen bestod av att en kille skulle hoppa över 6 personer som stod på en rad och självklart blev jag uppdragen ur publiken för att vara en av dom! (Finns på film ska se om jag får upp det här eller på fejjan) Sen blev det lite mys i parken med en bok.


På kvällen gick vi ut, jag, Johanna, Kassie (som vi bor med just nu, vi gick i Umeå ihop för evigheter sen!) och Jee Hye, den koreanska tjejen som jag och Johanna ska bo med snart. En kul kväll! Skilde sig lite från Kalles hehe (jepp nyskorna åkte på, men sen av senare på kvällen, så jäkla ont i fötterna haha, som tur var hade Kassie ett par sandaler med sig. Men det är väl bara att öva)


Igår åkte jag, Emma, hennes pojkvän och en vän till honom till ett ställe som heter Mountain Creek Water park. Det var lite mer än en timmes bilfärd från NY. En stoooor park med galna vatten-åkattraktioner. Kändes uramerikanskt. Är fortfarande hög på endorfiner!


Efter en lite stressad bilfärd hem så sprang jag direkt in på en teater för att se en studentföreställning där min vän Risa var med. Jag lärde känna Risa när jag var här förra gången, vi gick på skolan tillsammans. Vi har inte setts på 3 år! Så det var himla fint att träffa henne igen. Föreställningen bestod av olika en mängd olika nummer allt från balett till street. Några var säkert professionella eller åtminstone semi-professionella men det som gjorde mig lycklig var att se den enorma dansglädje som alla utstrålade. De som var på en "lägre" teknisk nivå tog igen det med en underbar utstrålning. 3 dar i NY och jag fick ett härligt bevis på vad dans handlar om; glädje. Tänk er människor 40 plus som dansar balett (och uppträder med det) för att det är vad de älskar att göra! Detta är kanske en av de största dansskillnaderna mellan NY och hemma, här kan och får alla dansa och ingen dömmer nån annan. Gud nu, vill jag att skolan ska börja! Min kropp skriker efter att få dansa. Börjar först om en vecka....men jag lär ju hitta på saker att göra tills dess.

Dags att ge sig ut i värmen, ca 30 grader!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Boel

Älskling, du skriver så himla levande så det är svårt att inte bli sugen på att vara där du är. Waterparken såg sjukt kul ut, men så har ju USA också allt. Vi borde gå på nån amusement park och åka läskiga berg- och dalbanor med: http://www.themeparkcity.com/USA_NY.htm



Värmen är nästan den som jag vill åt mest, men svettas lite för mig med. Här regnar det, men det värmer att höra från dig och det värmer med nya fina ansikten på skolan. Streetdance är sjukt kul ju! Och snart du dansa. OCH, du är verkligen verkligen värd att ha det så där bra, du får ju upptäcka helt nya saker och återupptäcka gamla saker. OCh vilken outfit du hade på dig, very Carrie I must say!



Stor kram

Din Boel

2010-08-31 @ 17:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0