Höst fast varmt och snart besök!

Min förkylning börjar släppa litegrann. Kunde iaf ta en klass idag! På tisdagar och torsdagar tar jag modernt (Horton) Jag har kanske skrivit det innan men det är spännande att få fördjupa sig i en specifik modern stil. Det finns inte riktigt ett sånt utbud hemma. Just Horton är fysiskt krävande stil och det gillar jag. Jag tror att det är mycket tack vara de lektionerna som jag känner mig starkare. Jag får också bra feedback från min lärare vilket är kul. Det är ok att känna att man är bra ibland. Man behöver inte alltid vara så jäkla svensk.

På grund av (eller tack vare?) förkylningen så har jag blivit beroende av programmet Project runway. För er som har sett det så ska jag nån dag göra en utflykt med Project runway-tema, dvs besöka Parsons och Mood. För er som inte har någon aning om vad jag pratar om så är det ett program där designers tävlar mot varandra. Jag blev också inspirerad (hjärntvättad) häromdan så jag köpte mig en topp av en designer verksam i Brooklyn. Den var som tur var inte speciellt dyr, men cool. Får se om ni kan urskilja den på nån bild i framtiden. Gjorde ett försök att ta kort på mig själv i den. Men vi skippar det.
Hösten är ju här men de senaste dagarna har det varit varmt, över 20 grader. Efter dansklassen idag så kändes det självklart att gå till Central Park. Köpte med mig lunch från ett ställe som heter Peacefood café. http://www.peacefoodcafe.com/ Goda vegansmörgåsar som känns nyttiga. Köpte mig också lite efterrätt men även den kändes hälsosam, men god ändå! (Har annars haft en veckas sockerstopp för det håll på att barka med mitt sockerintag haha) Så glad jag är att jag gick till Central park idag för åh, så fina färger som tagit över! Här kommer lite bilder:
Jag frågade om jag fick ta en bild på kvinnan på den sista bilden för hon var så himla vacker där hon satt med sin hund. Jag skulle nog inte vågat hemma i Sverige men här är det annorlunda. Hon var dessutom inte bara vacker utan trevlig och vi pratade en liten stund. Det är dessa möten som jag älskar. Främlingar som byter ett par ord och inte minst ett par leenden.
På torsdag kommer min fina Boel hit! Jag kan inte förstår att hon snart är här! Det ska bli så härligt att få visa någon där hemifrån hur jag har det och det ska bli kul att turista lite. Pepp, pepp!
Love!

Kommentarer
Postat av: sofia

vara bra ibland och inte känna sig så jäkla svensk? Är det inte bra att vara svensk eller är man inte bra om man är svensk?

Hoppas du tar hand om dig och har kul!!! kram kram

2010-10-28 @ 20:01:42
URL: http://peaken.blogg.se/
Postat av: Katarina R

ÅH så fint! Har inte ord att kommentera men det verkar som att du har en fantastisk tillvaro i detstoralandetiväst. Krama Bo när hon anländer, ni kommer ha så himla kul! PUSS till er båda.

2010-10-28 @ 22:14:18
Postat av: Carro

Jag syftade på den kära jantelagen!Den kan ju ibland få en att tro att man inte är bra på det man gör. Här finns det inte några sådana "lagar" Man ska vara stolt om man gör något bra och våga tro på sig själv. Jag tycker att det är upplyftande! Man får väl lägga sig nånstans mittemellan :)



Hoppas allt är bra med dig Sofia! Verkar så på fb ;) Kram!



Katarina! Ja, det ska bli underbart att få hit Boel! kram på dig!!!

2010-10-29 @ 00:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0