Imagine Peace

Ännu en vecka har rusat förbi i den bästa av städer.

I torsdags hade jag en sån jäkla fin dag! Först en modern klass och sen Gyrokinesis. Jag känner att jag börjar bli starkare (dock inte mer fit på nåt sätt eftersom mina "cravings" efter sötsaker har eskalerat!) och att jag utvecklas. Framförallt i det som är nytt för mig, till exempel i Horton som är den moderna tekniken jag tränar. Efter torsdagens klasser mötte jag upp min fina Johanna för en promenad på upper east. Åkte hem för en nap och sen promenerade jag till Soho för att gå på en John Lennonutställning som jag läst om. Shit, han var inte bara en grym musiker utan också en fantastisk konstnär! (Tyvärr så fick man ju inte ta kort inne på utställningen.)
På vägen till utställningen gick jag förbi MoMA's designstore. Hade sett ett halsband där tidigare. Kunde inte låta bli. så jävla fint. Bild kommer vid senare tillfälle. Fast det var inte så farligt dyrt så jag tänker inte ha ångest, haha.
Efter utställningen sprang jag på en chokladbutik som just den kvällen hade gratis provning av veganska tryfflar och vin. My lucky day! Jag har upptäckt en billig kinamatställe där jag bor så det blev kvällens middag innan det var dags att gå ut en sväng, vilket var skoj!
Min fot har varit lite sämre i veckan men jag kan fortfarande njuta av alla underbara lektioner. Nu har jag vilat den hela helgen så jag hoppas att den är redo för en ny vecka för det är jag! Pratade nyss med fina Boel på skype och det känns alltid så konstigt när man ska förklara hur ens vardag ser ut här. Jag lever ju rena rama drömlivet för sjutton!
Igår var det John Lennons 70:e födelsedag. Jag har varit ett stort Beatlesfan sedan högstadiet och John har alltid varit favoriten. Därför kändes det helt underbart att jag skulle vara här i NY som också var hans hem och favoritstad. Och hur var firandet då? Ett ord: magiskt. Visst jag hade velat se gratisvisningen av en ny film om John i NY men kön var galet lång, folk hade tydligen köat ett dygn så det var kört. Men det var kanske lika bra det för att jag tror nog att Strawberry fields var rätt ställe att vara på. Det var proppfullt med folk och i mitten spelade ett band och även folk som inte tillhörde det bandet hade tagit med sig sin gitarr och de spelade tillsammans. Jag fick rysningar när vi alla tillsammans stämde in i Let it be, Imagine, Hey Jude, I feel fine, Lady Madonna, All you need is love, I should hav known better osv osv. Ja jag var där ett tag....en av de lyckligaste stunderna i livet! Det är härligt att gå på en Beatlescovers-konsert (jag har varit på 2 väldigt olika) men jag tror inget kan slå den allsång jag var på igår. Satan, den mannen kunde skriva musik!
En söndag här behöver inte skilja sig så mkt från en söndag hemma. Man blir lätt lite seg och ids inte göra så mycket. Men jag har iaf ätit brunch och promenerat i Central Park med trevligt sällskap.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0