Utekvällar.

oj, vad jag är dålig på att uppdatera bloggen. Känns som jag missat lite det där med vad det innebär med att HA en blogg, man man måste tydligen lägga lite tid på den också! Så varför inte en fredagkväll...?

Förra helgen var en grym helg! På lördagen gick jag ut med Emma, Jeehye och de trevliga grabbarna från DR (Dominikanska republiken) Vi var först på en bar som tillhör ett hotell, baren ligger på taket och utsikten, ja den var underbar! Förstår fortfarande inte att det kan vara så vackert med en skyline...
Jag och Jeehye och New York :)
The dudes; Eloy, Abud, Christian och Ariel
Efter baren gick vi till Pacha, en galet stor klubb. (fast det är kanske alla här, har inte varit på så många...) Det spelade elektronisk musik på ett stoooort dansgolv. Vi hade tydligen ett VIP bord, där, som Emma uttryckte det på sin blogg,; vodkan och champagnen flödade. Lämnade stället vid halv 5, då var festen fortfarande i full gång.
På söndagen sprang jag rakt in i något som visade sig vara en musikvideoinspelning med Rihanna! I mitt område, ungefär 5 kvarter från där jag bor! Det är vid sådana tillfällen man fattar vilken stad man befinner sig i. Ska lägga upp video på fejjan när det funkar men ni får hålla till godo med en bild så länge:
Efter att ha agerat papparazzis/fnittriga fans så åkte jag och Jeehye till Brooklyn för att se en dansföreställning. Det var korta uppträdanden, några var riktigt bra. Jag har knappt varit i Brooklyn, det är dags att göra Williamsburg nån dag!
På kvällen gick vi ut på ett ställe som heter Pianos (ligger såklart i mitt område hehe) och firade Annika, en finsk tjej som går på DNA. Det var en trevlig kväll. Ja, jag vet ut och partaja på en söndag...men det här är NY!
I veckan har jag tagit en massa klasser. Att dansa i NY kan vara det mest fantastiska som finns. ja faktiskt. Jag blandar mellan modernt, theater dance, jazz, contemporary jazz, balett (inte riktigt så mkt som jag skulle önska dock pga av foten), gyrokinesis och pilates. Min fot är tack o lov helt ok nu, så jag är glad! jag tar det lite lugnt med baletten eftersom det är för tillfället är pointandet (sträcka på foten för ickenördar) som är mest påfrestande.
Något som man ser överallt i tunnelbanan är de som spelar och sjunger för att skrapa ihop lite pengar. Jag är lite kluven till detta. En del är väldigt duktiga, men man ser att många är fattiga och det är deras enda sätt att få ihop pengar. Då känns det genast inte lika trevligt längre utan mer hemskt. Men jag har två favoriter som jag går förbi nästan dagligen. En står i en gångtunnel, han är egentligen inte speciellt bra men han sjunger bara Beatlessånger och det räcker för att göra mig lycklig på väg till skolan! Den andra är en söt  tjej som står och spelar dragspel där jag brukar byta tåg. Häromdan spelade hon ett stycke från Amelie. Fint!
En liten avslutningsbild.
Love!

Kommentarer
Postat av: Annika C

Hej! Råkade se på Facebook att du bloggar om NY - spännande att se vad du har för dig. Fina bilder också. Hoppas foten kryar på sig!

2010-10-02 @ 16:28:03
URL: http://magpiesatsunrise.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Jag brukar inte läsa din blogg så ofta heller så det verkar jämna ut sig. Men om du blir bättre på att uppdatera ska jag bli bättre på att läsa ;-)



Kram!

2010-10-04 @ 13:32:20
Postat av: cecilia

Hej Carolina! Läser om dina äventyr!! Vad avundsjuk jag blir! :D Minns tiden då vi bodde i samma hus på Ankars på 91an. Stor kram och lycka till på skolan i NY. Kram!

2010-10-08 @ 08:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0