Hej då Harlem, hej Lower east side.

Igår flyttade vi; jag, Johanna och Jee Hye (en koreansk tjej från Johannas skola) in i lägenheten på Lower east side. Den var dock inte färdig när vi kom dit så allt fick lastas in i badrummet... Flytta i 30-gradig värme är en upplevelse! men när vi kom hem på kvällen så var allt klart så det var bara att lägga ut madrasserna. Vi bor i en liten etta och det kommer nog funka utmärkt när vi fått i ordning allt. Det finns bara en garderob så vi måste hitta lite lösningar = IKEA!

Lower east side är rätt nergånget men jag gillar verkligen det här området, det lilla jag har hunnit se. Barer, matställen och affärer överallt.

Nya gatan:


Det var ändå "kul" att få ha bott några dagar i Harlem. Det slog mig ibland att jag oftast var den enda vita människan på gatan. Vilket såklart inte på nåt sätt kändes jobbigt, men annorlunda. Det här landet är verkligen segregerat och det blir så tydligt när man hamnar mitt i det.

Just nu är det sjukt varmt här, lite bättre idag än igår men man orkar ändå inte göra så mycket. Så jag är nästan lite uttråkad haha. Nä, men jag längtar verkligen efter att skolan ska börja, dels så att jag får en vardag och dels för att jag längtar så mycket efter att få dansa! Men jag måste säga att jag är nervös också, två år sen senast jag tog en lektion. Ska bli spännande att bli elev igen istället för lärare...

Så var det ju det här med maten i den här stan. Det finns så mycket veganskt att jag nästan börjar gråta. Glass i stora lass....


Har varit lite dålig på att svara på kommentarer:

Martina mfl, jepp jag gillar mina skor. Mina fötter är inte lika övertygade dock, men ett par joggingskor är också inköpta så jag får variera ;D

Johanna Pajsson: Söta fröken, jag lever livet så som vi bestämt att det ska levas! :D Du gör det samma på hemmaplan hoppas jag! Mys!

Pia: hehe, ja du vet ju hur kombinationen NY och skor funkar....utmärkt! ;D

E-K: Ja, du och jag + NY måste upplevas! puss!

Boel: Fina ord fina vän! Jag tror nog att du kommer att få ha en underbar höst med nya människor och projekt. Och med en NY-visit såklart! Vi ska hitta på så mycket kul! Kanske en galen park vem vet! Puss!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Tro det eller ej Carolina... Jag är sugen på att åka över igen. :D Hur länge stannar du?

Ska försöka att bearbeta Carro och se om inte vi kan hälsa på er i höst.

Kram

2010-09-02 @ 23:06:00
Postat av: cherry charlene

Vegan Heaven!!

allt du gör over there är bara fantastiskt,

uttråkad i NY måste bara vara helt underbart det också :)

2010-09-02 @ 23:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0