Starbucksmöte.

Jag kan mkt väl ha skrivit om det innan, men en av de bästa sakerna med att leva i en stad som NY är alla möten. Som så ofta mellan lektioner hamnade jag igår på Starbucks med en Chai te och min bok (just nu Änglar & Demoner, helt ok bok) Bredvid mig satt en äldre herre och han frågade när jag slog mig ner om jag som flera andra som hunnit sitta bredvid honom hade min dator med mig. Nej, sa jag, jag kör på en gammal hederlig bok, var på vi hamnade i ett samtal kring att köpa e-böcker och läsa dem på läsplatta. Det visade sig att vi båda gått i samma funderingar kring plus och minus att köpa läsplatta. Tillsvidare känner vi båda att möjligheten att köpa billiga begagnade böcker, att kunna gå till biblioteket, ge lästa böcker vidare till vänner och känslan av en riktig bok vinner över den nya tekniken. Sen satt vi och lästa våra böcker bredvid varandra. Fint.

Idag skulle jag på magnetröntgen för min fot, tiden blev flyttat från i tisdags pga att de inte godkänt min försäkring än. När jag kom dit idag visade det sig att de fortfarande inte var klara. Förhoppningsvis får jag svar imon. Men visst jag kunde ju ha pungat ut 5000 dollar (ca 30 -35 000 spänn) för att få det gjort utan försäkring. Svensk sjukvård har sina brister men ah, amerikanska sjukvården...
Ja just det, jag har ju flyttat under mitt uppehåll från bloggen. Bor numera i Washington Heights, långt långt upp på Manhattan. Saknar Lower east side, men ett eget rum i ett tryggt och bra område är riktigt skönt!
Love!

Kommentarer
Postat av: Boel Engkvist

Såna där möten är sjukt härliga! Jag minns när vi träffade Michael Ginsburg, fotografen, vid Whole Foods Market! NYC är verkligen stället att möta folk på, och jag kan tänka mig att du har mött en massa intressanta personer! Min kompis lillasyster pluggar mode i NYC nu och när hon skriver på sin blogg, kommer det ofta upp namedrops på diverse kändisar hon har sett, typ Gil Bensimone och Moby... Där ser man!



Ta hand om din fot och dig själv!



I Piteå håller träden äntligen på att slå ut, och det är skönt!



Kramar :)

2011-05-10 @ 19:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0