November.

Ja men just det, jag hade ju en blogg....

Jag är inte speciellt förvånad över att jag varit dålig på att uppdatera bloggen. Jag och rutiner går inte så bra ihop även när det gäller bra saker som tex att hålla familj och vänner uppdaterade om mitt liv, stretcha, diska osv. Men skam den som ger sig!
Tiden har gått så himla snabbt, jag åker hem om 1 ½ vecka! Galet. Men kära CSN har ju skjutit till lite pengar så den 2:a januari åker jag tillbaka hit! Jag känner mig peppad inför sex månader till av dansträning! Jag har tagit en massa olika klasser dessa tre månader och även om jag kommer fortsätta att variera mig så börjar jag veta vad jag vill fokusera på.
Livet i vår lilla studio rullar på, det är fascinerande att det kan fungera så bra att bo tre stycken på en sån liten yta. NY vore inte det samma utan min lilla familj! Jag tror att många av de erfarenheter jag får här, som inte har med dans att göra, gör mig till en "bättre" människa. Tex att kunna kompromissa och att leva med en sämre materiell standard (vem behöver en micro? jag är grym på att värma mat på spisen!) Sen är det alla människor med olika bakgrund man lär känna, det är jätteintressant att höra Jeehye berätta om Korea eller få höra amerikaner berätta om deras USA.
Så vad har jag gjort i november? Kollade igenom mina foton och jag har knappt tagit några (jämfört med tidigare iaf....) Men såklart, Boel var ju här på besök! Härligt att få dela NY med någon hemifrån! Jag tror att hon fick uppleva lite av det som gör att folk vill vara här. :)
Vi gick på Burlesqueklubb!
(Det är ju inte direkt hemligt att jag träffat någon som jag tycker om här så honom har jag såklart umgåtts en massa med men den här bloggen är inte till för att uppdatera er om mitt kärleksliv haha )
Om vi backar lite till slutet av oktober så firades det ju såklart Halloween här! Flera veckor innan började staden pyntas och själva helgen så var det folk utklädda från torsdag till söndag. Den stora festdagen verkade dock vara lördagen så vår plan var att åka till ett jättestort party som höll till i stora lagerlokaler typ, det var en massa performances och galna utklädnader. MEN vi ville inte vara där hela kvällen utan åkte dit och köpte biljetter för att sedan hänga hos några vänner ett tag. När det började närma sig att åka till den stora festen (som skulle vara öppen till 7 på morgonen) så fick vi reda på att polisen hade kommit dit och stängt ner stället. Inte för att det var bråk, droger eller liknande utan för att arrangörerna tagit in för många människor (ca 2000!), så jäkla trist att folk tänker mer på att tjäna pengar är säkerhet. Det blev ett väldigt antiklimax när vi alla var utlädda från topp till tå men vi fortsatte kvällen på en betydligt mindre hemmafest.
På söndagen var den traditionella paraden med en massa folk i olika utklädnader, här är två varianter!
Tillbaka till november. I slutet av månaden var det dags för Thanksgiving! (Kan det bli mer amerikanskt?) Vi firade med en härlig middag, kanske inte så traditionell dock; en amerikansk, svensk, koreansk, skottländsk till största delen vegansk måltid! Herregud så mätt jag var!
Det stora varuhuset Macy's hade sin årliga Thanksgiving Parade. Jag såg dock främst ballongerna men de var rätt coola!
Direkt efter Thanksgiving började staden pyntas inför nästa högtid och ja, julstämningen börjar infinna sig så smått. Mycket tack vare IKEA såklart men också julgranarna de säljer på gatan och de stora julpynt som fyller gatorna. Mer om detta i nästa blogginlägg....
Puss och kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0