Tiden rusar förbi.

Jag kan inte förstå hur snabbt tiden går! Det kanske är på sin plats att berätta att så länge bara csn säger ja (vilket de borde göra) så kommer jag vara här i vår också! Om jag hade följt min ursprungliga plan att åka hem för gott i december så hade jag nog haft en gnutta panik över hur veckorna springer i väg. Men nu kan jag istället känna lugnet.
Jag har precis dragit på mig en förkylning så för tillfället är jag grymt uttråkad. Inga danslektioner! Fast jag är inte helt däckad så jag ska nog ta mig ut en sväng idag och njuta av höstvädret! Ja, jag vet det snöar hemma. kan inte säga att jag är avundsjuk....
Förra veckan var jag och Jeehye och såg Matthew Bourne's Swan lake. En modern klassiker! Modern som i att den är relativt ny och modern som i att koreografin är modern. Kan vara det bästa jag sett! Rolig, vacker, sorglig, grymma dansare, underbart rörelsemönster osv. Jag älskar ju såklart den klassiska versionen också. Det hade varit lätt att säga att den moderna versionen är snäppet bättre men om inte den klassiska versionen funnits så hade det inte funnits en modern! Det som den framförallt har blivit känd för är att den klassiska svanarna består av endast manliga dansare. Vilka svanar!!!
http://www.youtube.com/watch?v=l8BqSKj1BTM&feature=related Älskar den här versionen av det klassiska Pas de Quatre
Det är en av de bästa sakerna med att leva i en stad som NY. Man får möjligheter att se och uppleva denna typ av föreställningar. Visst det kostar ju men som med Svansjön tex så valde vi att ta de "sämsta" biljetterna. Visst vi satt i en ganska sned vinkel men nära scenen och jag såg i stort sett allt. Biljetterna kostade 25 dollar! (ca 160 kr) I och med att man tar sämre biljetter så har man ju råd att se så mkt mer! Finns ju ett gäng musikaler jag skulle vilja se...och New York City Ballet och Alvin Ailey...
Min kropp håller ihop förvånansvärt bra måste jag säga. Tar fortfarande inte så mycket balett men det kommer. Jag känner att jag utvecklas hela tiden även om det är i små små steg. Det enda jag saknar är att få vara själv i en danssal och bara hoppa runt. (Vilket var ett av mina nöjen i somras). Jag får hyra danssalar på skolan, ska nog fundera lite på det! Vilken känsla: jag, själv i en danssal, NYC. Jag gillart!
Det var iaf en liten uppdatering...
Peace and love!

Kommentarer
Postat av: Pia

Wi-wo-wa-wa...

Vilket härligt liv!



Skulle mkt gärna vilja byta plats med dig!



Gillar också att det har uppdaterats. Fortsätt med det! Gärna liiite oftare... ;)



Tusen kramar!

2010-10-24 @ 15:45:01
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Maria R P

oj oj oj oj är grymt avundsjuk på dig. Kanske skall fly hem man och barn och komma över...

Saknar dig förövrigt tjejen! DIN är inte detsamma utan dig. NJUT och ta många bilder vill se mer!!!!

Kram

2010-10-26 @ 17:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0