Konst och lite förkylning

Igår bestämde jag mig för att göra mitt första museumbesök och det fick bli Metropolitan Museum of Art. Var där en kort sväng förra gången men nu gjorde jag ett ordentligt besök. Fast det är så mycket att se att man omöjligt orkar se allt på en dag. Jag var där lite mer än 3 timmar och då var jag helt slut sen, både i fötterna och huvudet av alla intryck. Det var dock helt underbara utställningar! Det är en så häftig känsla att se dessa statyer, tavlor och annat. Det känns som man befinner sig på en annan plats, i en annan tid. Läste i min guidebok att museet bara har framme en tiondel av sina föremål, mer får inte plats!


Nu har jag dock dragit på mig en förkylning som jag gör allt för att stoppa! Båda mina room mates är borta i helgen så ikväll blir det SATC-boxen och glass haha, love it!

I torsdags var jag förbi skolan för att betala kursavgiften. Åh, vad jag längtar!!! När jag var där så var det en avancerad balettlektion i en av salarna (dörren står alltid öppen). Jag skulle kunna betala bara för att stå där hela dagarna.

Nu ska jag nog göra nåt av den här dagen, en promenad till Chinatown står på schemat.

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Fröken Sandberg

Åh, gud va du verkar ha det bra! Roligt att följa dina fotsteg här på bloggen.

SKöt om dig finaste och Lev livet! Saknar dig! Puss och kärlek/Johanna

2010-09-05 @ 19:30:21
Postat av: Boel Engkvist

Jag har också varit förkyld, där av dåligt skrivande på din blogg. Hoppas att du blir frisk snart, och får dansa av hela ditt hjärta! Men åh åh åh vad jag vill till N.Y nu, och jag blir enormt sugen på att bo där, du har inga tankar på att flytta dit sen? Metropolitan Museum ska jag absolut besöka, och jag vill också äta glass, det är fanimej d bästa som finns!



Kram på dig darling. Din virrpanna

2010-09-06 @ 20:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0