Träningsvärk.

Efter att ha startat första skolveckan med en ordentlig förkylning och problem med ena örat så har jag trots allt återhämtat mig förvånansvärt bra. Kan nog vara en kombination av koreansk medicin, (tyvärr Pia och Carro, det var inte någon oriental medicin så jag kan inte göra något utlåtande om detta. ) amerikansk medicin som gjorde mig totalt däckad och lite thaimassage.

I onsdags fick jag vara "body" på en thaimassagekurs, dvs jag fick massage 1½ timme. De flesta får nog upp bilden av den thaimassage som gavs i nån av de tidigaste Robinsonsäsongerna men thaimassage är inte riktigt sådär och inte heller som klassisk massage. Min bild är att man ser kroppen som en helhet och behandlar inte bara där tex smärtan sitter. Det ingår mycket strething och tillskillnad från klassisk massage så har man kläder på. Så hur var det då? Skönt! Fast satan vad man har ställen som kan göra ont...
Jag tog en balettklass i måndags in nån form av förkylningsdimma men igår satte jag igång ordentligt! Nu kommer det lite dansnörderi för er som är antingen är intresserade eller som hellre skippar att läsa. Jag tog en modern klass, Hortonstil. Nivån var nybörjare (även om det inte är som nybörjare hemma.) Det märktes såklart att klassen var på en lägre nivå men det var väldigt skönt att få ta en klass där man dels hängde med och dels kunde få fokusera på teknik och även lite uttryck. Detta är ju dessutom en ny stil för mig. Det är faktiskt också härligt att få positiv kritik, det var inte igår! Så jag har en plan att börja på en lite lägre nivå än där jag egentligen är för att sen jobba mig uppåt. Sen sprang jag vidare till en Gyrokinesisklass (kort förklaring: en kombination av yoga, simning, tai chi m.m. Ingen dansklass utan ren träning) Jag och Bella brukade ta klass för denna lärare varje vecka när vi var här så det blev ett glatt återseende! Fint! Efter det var det dags för balett. Herregud, det är så fantastiskt att ta balett här, man får verkligen dansa! Det enda är att (och nu blir det dansnördigt på riktigt) att jag är ganska bra på stången men sämre på golvet. Den här klassen var på en nivå där stången nästan blev för enkelt (åtminstone ingen jätteutmaning) men däremot golvet var på en bra nivå med lite utmaningar. På svårare klasser så kan stången vara bra men golvet vara på tok för svårt....men jag antar att jag får variera mig med vilka klasser jag tar. Idag har jag tagit Gyrokinesis, jazz (hade glömt hur kul det kan vara!) och sist floor barre för en lärare som jag också brukade ta förra gången. Hon konstaterade att det var bra att jag skulle vara här ett tag för jag har börjar pointa min fot fel igen.... Så nu har jag redovisat färdigt om de första dansdagarna. Fattas bara en summering: träningsvärk, och den lär vara from hell imon!
Vår lilla lägenhet är fortfarande mest kaos men antagligen IKEA på söndag, jag har inga problem med kaoset i sig som jag och mina fina roomies har men jag är ju så bra på att slarva bort saker så jag längtar efter lite mer ordning!
Roomies på vårt tak: (Åt andra hållet kan man se toppen av Empire State building, gör mig lika lycklig varje gång haha)
Vi har inte hunnit fixa internet till lägenheten än så det blir mycket te på starbucks eller som nu, på ett mysigt café alldeles nära där vi bor. Men snart så! Då ska jag vara lite flitigare och förhoppningsvis vara tillgänglig på skype också!
Ikväll ska jag på inflyttningsfest i Brooklyn så bäst att börja dra sig!
Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0