Dans och morotskaka.

Så, nu har vi äntligen fått internet till lägenheten. Det är ganska intressant vad tekniken har för inverkan på ens sociala liv, första kvällen satt vi här med varsin laptop och utbytte bara något enstaka ord....Men nyhetens behag lär väl lägga sig!

Måste bara säga några ord om det som händer på hemmaplan. I söndags satt jag på Starbucks och såg delar av valvakan. Folk omkring mig undrade nog vad jag höll på med för jag satt och suckade, skakade på huvudet och hade säkerligen ett ansiktsuttryck som utstrålade saker som; misär, katastrof, tragedi osv. Det var illa nog att oppositionen inte vann men att se/höra SD's valvaka när Jimmie Åkesson ska hålla sitt första tal ja, då mådde jag uppriktigt sagt illa. Partianhängarnas hockeykör lät lika intelligensbefriad som själva partiprogrammet.
Denna vecka har jag tagit två lektioner i Theater Dance för en lärare som heter Jeff Shade. Så jäkla roliga lektioner. Han slänger in improvisationsövninger mellan teknikövningar i form av tex: rör er genom rummet utifrån detta ord - teservis... Stilen på denna veckas koreografi har varit sent sextiotal, Bob Fosse för er som är dansnördar. Men framförallt så är det en underbar stämning på lektionerna. När han körde Empire state of mind till en av övningarna så var det nog ingen i salen som inte log för sig själv och tänkte jepp, det är här jag vill vara just nu.
Igår åt jag på ett underbart café: https://www.teany.com/cafe Smörgåsen var jättegod men morotskakan, herregud. Det var verkligen ett sånt där tillfälle då man som vegan tänker: shit, kan det här verkligen vara veganskt?! Sen att dom har 98 olika tesorter gör ju inte stället sämre. En meny med bara te, jag gillart!
Nu är det snart dags att ta sig till kvällens pilateslektion!
Puss och kärlek!

Kommentarer
Postat av: Mirador

http://www.jonasgardell.se/doc/diary.jsp



ett ruskigt val sannerligen.

lägg upp lite dansbilder på dig själv sköna bönan :) låter så himla kul med dina lektioner!



kraam!!



2010-09-26 @ 01:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0