Vardagsliv.

Jag har nu kommit till det som jag var ute efter: att ha en vardag i NY.  Vardag är alltid vardag men att få ha den i NY är fint. Så vad består den av? Ja, jag har ju kommit igång med skolan och därmed också som många vet min fotproblem.... föga förvånande att min vänsterfot skulle krångla. Men säg den dansare som inte har skador! Jag blev jättesänkt till en början men vad hjälper det? Allting har i livet handlar om förhållningssätt, arbete, relationer ( ja, tack det vet vi!) och även gentemot sig själv och sin kropp. Jag tänker inte låta detta hindra mig utan jag tänker förhålla mig till min kropp på bästa möjliga sätt dvs, ta hand om den. Vila när det behövs och fokusera på det jag kan göra. Lisa sa några kloka ord häromdan som var näst intill identiska med min första fortune cookie jag fick här förra gången: Don't let the things you can not do interfere with the things you can do. Så där har ni mitt förhållningssätt! Sen såklart underlättar det att bo med en underbara människa som mer än gärna sätter sina akupunkturnålar i mig! Bästa smärtstillande jag har varit med om, väldigt fascinerande.

NY skapar en massa cravings (låter faktiskt bättre på engelska, jag har inte tappat svenskan). Sushi är en av dem, upptäckte det i somras men här är det så mkt billigare! Sen alla dessa veganska sötsaker. satan. Min stora fiende som kommer göra mig både tjock och fattig heter Whole foods Market. Finns ett antal affärer runt om på Manhattan. 1, de har billig god sushi. 2. DOM HAR VEGANSKA CUPCAKES. 3. VEGANSKA CUPCAKES!!! (jag hann äta upp min häromdan innan jag var i närheten av kameran, bildbevis kommer senare.) 4.  och en massa annat onyttigt veganskt som jag inte kan låta bli att köpa. Men det är ju för det mesta ekologiskt iaf.....

Precis som i de flesta storstäder så finns det folk av alla sorter här, att bara titta på människor kan vara ett heldagsnöje. Jag undrar ibland om det finns något som får de riktiga NYborna att titta en extra gång. Alla dessa udda, galna, utspökade, mystiska människorna kanske blir vardagsmat det med.

Förra helgen var jag på min första hemmafest i NY. En inflyttningsfest med vad jag kunde räkna till minst 8 olika nationaliteter bland människorna. Trevliga sådana!


Jag har fått en ny hobby också här. Den går ut på att hitta möbler på gatan haha. Billigt och miljösmart! (Vi undviker uttryck som skabbigt och ofräscht) Så vår lilla lägenhet, som det faktiskt börjar bli lite mer ordning i, består nu av IKEAinredning och gatuinredning. När kökstolarna är inköpta (eller inplockade) så ska jag visa er hur vår lilla lya ser ut!

Avslutar med en liten fin hus + paraplybild, Kärlek!


Kommentarer
Postat av: ingegerd Löfgren

Heja dej Carolina. Nu har du gjort det igen. NY igen. Och hälen krånglar, nog är det för dj...t. Jag hoppas allt blir som du drömmer om och att allt går bra. Sånt ska man göra innan man bundit sig vid familj tycker jag, och det har du, Lev loppan så mycket du kan.

Ingegerd

2010-09-18 @ 00:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0