Is och Lady Gaga

Sitter här med min nya kvällsrutin, isa foten. Inte med is dock utan med frysta gröna bönor men det funkar ju det med. Och dags för ett erkännande. Jag lyssnar på Lady Gaga samtidigt. Kan liksom inte riktigt låta bli. Hur många gånger har jag inte svängt runt till Poker Face på Kalles liksom. Haha det var goda tider.

Förra veckan hade jag ju som strategi att vila min fot för att den skulle bli bättre men det gjorde ingen större skillnad så denna vecka har jag bara kört på och ja gissa, min fot känns bättre. Kan ju ha att göra med isandet och ipren men oavsett så är det ju bra. Hoppas att det håller i sig. Jag har ju hittat en yogalärare jag tycker mycket om och tar yoga 2 dar i veckan. Jag känner att detta kan hjälpa mig att få min kropp i balans. Nu blir det lite dans/kroppsprat här men, jag har ju en hel del svank och har sakta men säkert insett att jag gjort klassikern att "tucka under" för att kompensera vilket innebär att min placering/hållning i framförallt baletten blir ännu sämre....men nu jobbar jag iaf på att få bort den dåliga vanan!
Pia önskade ett pilatesinlägg men jag har inte så mycket att säga om det mer än att det av nån anledning aldrig verkar bli lättare. Kanske beror det på att när man blir starkare så orkar man mer och jobbar hårdare. I vilket fall så känns det ibland löjligt tungt, men jag gillar det!
Just nu blir det mest dansprat för jag gör inte så mycket annat än att ta klasser eftersom jag var sjuk i början och hamnade efter. (måste ju ta ca 12 klasser i veckan) men nu börjar jag komma i kapp och hoppas på att få lite tid till annat. I mars kommer ju mamma hit!!! Och då ska vi turista lite, fast inte klassikerna för de gjorde vi förra gången. Men kanske nån musikal och god mat :D
En klassisk NY bild. Men det gör den inte sämre för det. Och i dessa dagar när hela Egypten är i uppror, Imagine Peace!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej igen. Egentligen är jag ju mkt mer intresserad av ett yogainlägg än ett pilatesinlägg, men jag gillar då det blir lite dansnördigt. Jag hade kanske tänkt ge pilates en andra chans men efter att du avslöjat att det aldrig blir lättare så vette tusan! :D



Bra att foten känns bättre.



Att tänka på:

"alla sätt är bra utom dom dåliga"



Kram

2011-02-04 @ 16:43:47
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0