Long time no see.

Ja, vad kan man säga, det har varit en lång vinter... som har rullat på med klasser, hänga med min polare Henry (6 månader gammal) försök till att laga lite mer mat för att spara nån dollar har och var. Och såklart ha dåligt samvete för att totalt dissat min blogg. Eller kanske inte dåligt samvete, men ni vet man känner att man borde och det är egentligen ganska kul men man gör det ändå inte. Finns säkert nån psykologisk teori för detta hehe

Jag älskar för det mesta den här staden men jag föredrar helt klart NY i vårskrud framför regn och grått! Nu är det grönt och fint. Värme ute och värme i själen!
Nuförtiden har jag ju TV vilket jag inte saknade när jag var utan men nu, ja det är gött att bara kunna slappa framför den. Biggest loser, America's next top model, The Voice (typ Idol) men favoriten är Late late show with Craig Ferguson, programmet börjar 00.35 så ja mina sovvanor är väl sådär.
Inte helt konstigt så har de senaste två dagarnas nyhetsrapportering handlat om dödandet av Usama bin Laden. I dagens metro innehöll de första 10 sidorna artiklar om hur, när, vad händer nu osv.
Det har säkert stått i tdningarna hemma om firandet vid World trade center. Ja, jag kan förstå att människorna som förlorade någon i 9/11-attacken tycker att de får en form av avslut. President Obama verkar helnöjd "justice has been done" men är öga för öga verkligen rätt väg att gå? Nä, mest troligt inte. Bin Laden må vara en symbol för terrorismen och en ledare som många valt att följa men att tro att det egentligen gör nån skillnad, det är att se problematiken lite för blåögt. Jag går inte runt och är rädd men visst, det kommer att komma någon form av vedergällning eller egentligen bara en fortsättning på det "krig" som pågår. NYC har ju varit ett mål förut och kan säkert bli det igen. Att tunnelbanan står still eller skippar nån station pga av polisutredning händer liter då och då och det gäller att inte skrämma upp sig själv bara för att det hände idag.
Igår var jag och Eloy och såg Peter Bjorn and John, helt klart ett av Sveriges bästa liveband! Och på söndag blir det Movits! Jag vet ju att man lika gärna (och jag har gjort det) kan se dessa band i Sverige men det är en skön känsla att vara i den bästa av städer och lyssna på grym svensk musik :)
Puss och kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0