Vardagligt.

Hmm, en inte så trevlig huvuvärk har hängt med mig större delen av dan. Antagligen brist på sömn. Kanske en bra idé att sova lite mer!?
Fick äntligen gjort min MRI/magnetröntgen. Alltid lika kul att ligga i ett vitt rör och helt still. (Här försökte jag ta igen lite sömn men det var inte direkt nap-vänligt trots kudde och filt.) Jag kommer ju få vänta ett tag på svaren och även när jag fått dem så kommer jag inte kunna göra så mkt mer här, men det känns bra att ha utnyttjat min försäkring till fullo, tack CSN! Sjukgymnastiken jag har gått på kostar 500 dollar per gång (har varit där 12 gånger) och återbesöket jag var på skulle ha kostat 300 så det är lite cash det handlar om. Jag föredrar att betala 2200 för en försäkring. Eller jag föredrar ju att ha gratis sjukvård. Så det var den spännande uppdateringen om vad jag och foten min pysslar med.
Jag har blivit en ordentlig Horton-nörd (och inte då den där Disneyflodhästen/elefanten eller vad det nu är) Jag tar ca 4 klasser i veckan och har köpt på mig en bok (den enda som finns) för att kunna studera tekniken mer. Boken är dock rätt torr, har 20 år på nacken. Men den fungerar som stöd iaf. Min tanke/önskan/plan är undervisa i Hortonteknik hemma i Sverige. (om nån skulle säga, "hey Carolina, we have a fulltime job here in NY for you and we'll sponsor your working Visa" så hade jag ju inte tackat nej direkt men det känns inte så troligt just nu...)
I söndags var jag, Eloy, Jeehye, Jeehye's kompis Lisa, Julio och Leah och såg Movits! har ju sett dem förut i Pite och även om det var ett större tryck på pubilken där så var det en skön stämning, dansant som attans och killarna i bandet drog en massa svenskrelaterade skämt som både jag och de ickesvenska vännerna jag hade med mig skrattade gott åt. Och det faktum att folk (inklusive mina vänner) tycker att de är skitgrymma gör ju att man blir lite stolt över Norrbotten. :D
Movits! med Zacke.
Dags för lite middag, rester från senaste kinamatsmiddagen (vill inte tänka på hur många gånger jag köpt billig, god men kanske inte så nyttig kinamat sen jag kom hit hehe)
Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0